خبر

خبر

خبر

خبر

طبقه بندی موضوعی

يكشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۳۵ ب.ظ

۰

شناسایی هویت 65 نفر از مجموع 298 قربانی پرواز

يكشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۳۵ ب.ظ

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری RTS اینفو، مقامات هلندی روز گذشته از شناسایی هویت 65 نفر از مجموع 298 قربانی پرواز هواپیمای MH17 خطوط هوایی مالزی که 17 ژوئیه در شرق اوکراین سقوط کرده بود، خبر داد.

بنابر اعلام دولت هلند، کارشناسان پزشکی قانونی هلند هویت 65 نفر از قربانیان سانحه هوایی پرواز MH17 را شناسایی کرده‌اند.

این در حالیست که در طول این مدت، آخرین کارشناسان بین‌المللی نیز شرق اوکراین را به دلیل درگیری‌های جاری میان نیروهای اوکراینی و جدائی‌طلبان ترک کردند.

وزارت دادگستری هلند طی بیانیه‌ای اعلام کرد: هویت 42 قربانی جدید شناسایی شده است که در میان آنها 21 تبعه هلندی وجود دارند و 21 نفر دیگر از اتباع دیگر کشورها هستند که ملیت آنها بنا به درخواست سفرای کشورهایشان فاش نشده است.

 

چندی پیش در شرق اوکراین یک فروند هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به خطوط هوایی مالزی که از آمستردام به سمت کوالالامپور پرواز می‌کرد، پس از شلیک یک موشک زمین به هوا سقوط کرد.

 

در این هواپیما 298 مسافر، از جمله 85 کودک و 15 خدمه پرواز بودند که همگی در این سانحه جان باختند.

 

مقامات اروپایی اعلام کردند که اطلاعات جعبه سیاه پرواز MH17 نشان می‌دهد که این هواپیما توسط یک حمله موشکی منهدم شده است.

 

این اطلاعات با تصویری از یک قطعه از لاشه هواپیما هماهنگی دارد که نشانه‌های واضحی از صدمات ناشی از خسارات ترکش را نشان می‌دهد.

 

این موشک احتمالاً درست در سمت راست هواپیما منفجر شده است و ترکش‌های آن به هواپیما برخورد کرده است و در نهایت هواپیما از قسمت چپ سرنگون شده است.

 

مقامات آمریکایی تأکید دارند که استقلال‌طلبان هوادار روسیه در شرق اوکراین مسئول سرنگونی این هواپیمای مسافربری که حامل 298 مسافر بود، هستند.

 

آنها می‌گویند احتمالاً این استقلال‌طلبان فکر کرده‌اند که این یک هواپیمای اوکراینی است و آن را اشتباه گرفته‌اند.

 

غرب همچنین روسیه را به تجهیز استقلال‌طلبان اوکراین به سلاح‌هایی از جمله موشکی که این هواپیما را سرنگون کرده است، متهم کرده‌اند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۱۹
nadim nadim

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">